søndag den 3. november 2013

Hestercombe Gardens

FREDAG MIDDAG

Så er vi ankommet til Taunton. Her skal vi se haven ved Hestercombe.


Historien omkring Hestercombe vil jeg gemme til en kold vinterdag på HAVEFOLKET, men i dag skal I med en tur gennem haven.

Men - allerførst skal vi i restauranten og have en god frokost!! ....og der er måske lige et par stykker, der skal forbi toilettet! ;-)





Så er der serveret!
En frisk salat, quiche, løgkompot og chips :-). Og selvfølgelig lige vand og et glas koldt hvidvin til.





Og så skal vi i haven!














På vej ud af haven passerer vi havebutikken. En velassorteret shop med masser af haverelaterede produkter og faktisk også en rigtig fin planteshop!







LIDT FAKTA

Hestercombe Gardens
Cheddon Fitzpaine, Taunton, Somerset TA2 8LG

Har du fulgt med fra starten af denne virtuelle haverejse? Hvis ikke, skal du vide at du er hoppet ind midt i en sensommerrejse til Sydenglands smukke haver. Følg meget gerne med. 
Vil du være med helt fra starten, kan du klikke her og starte med nederste indlæg først :-) 

6 kommentarer:

  1. Fine linjer. Måske lidt sparsomt beplantet ?

    Frokosten var god ;-)

    /Birgitte

    SvarSlet
  2. Elsker sandstensmuren og de gråkantede bede på et af dine billeder.

    SvarSlet
  3. Ud over frokosten tror jeg, at jeg foretrækker de hårde dele såsom bygninger, mure og flisebelægning frem for selve plantestilen.

    SvarSlet
  4. Det gjorde godt i maven med lidt frokost... :o)

    Hvad er det med de engelske haver... deres skønne tilgroede trapper, murværket på de gamle huse og omkring haverne, de lange kik og ikke mindst udsigten over landskabet... suuuuk... hvor bliver jeg blød om hjertet!! Og så har jeg ikke engang nævnt haverne...!!! ;o)

    Nå, skal vi videre...!!???

    SvarSlet
  5. Jeg er vild belægningerne, de skønne murer der omkranser haverummene og husene. Det er lige som at være med i Barnaby. Den serie elsker jeg, fordi dér er det altid sommer, og der bliver vist skønne blomster.
    Alene planteshoppen kunne jeg snildt hygge mig længe!

    SvarSlet
  6. Ååååååååååååååååååååååh, det var dejligt med et toiletbesøg og en rigtig god frokost med et køligt glas hvidvin til.

    Har hørt så meget om Den Grå Have ved Hestercombe og derfor er det skønt at se den in almost real life:o) Jeg har fået en umanerlig trang til at lave en grå haveafdeling, men jeg må nære mig, må jeg.

    De bakkestjerner, der svæver og væver sig ind imellem de smukke gamle sten på mure og trapper er totalt uimodståelige. Det er simpelthen så poetisk og yndigt. Det er lykkedes mig, at frøavle en lillebitte krukke bakkestjerner frem, og jeg værner om den stakkels krukke, som var den det pureste guld. Har sat krukken på et sted, hvor evt nedfaldsfrø nemt ville kunne få fat, hvis ellers de søde vækster ville være så elskværdige at selvså sig bare lidt, please!!

    Mange tak for en rigtig dejlig havevandring.

    Knus fra den blinde passager på bagsædet (Deler sædet med Fru Friis, som hele tiden driller:o)

    SvarSlet