mandag den 24. januar 2011

Flere skønne fotos fra Ellipsehaverne

I august var jeg på besøg i Kjeld Slots smukke have på Djursland. Jeg lagde efter besøget nogle af mine fotos her på bloggen - Ellipsehaverne i Johannes have - som inspiration til jer, der har besøget til gode: En appetitvækker!

Jeg var forbi min fotomappe fra besøget igen i går, og der er altså mange fine blik ind i en smuk haveverden. Så her lige lidt flere klip til inspiration her i planlægningstiden...

Besøg endelig haven til sommer, hvis Kjeld Slot igen byder indenfor.






I "Græs- og staudehaven" er ca. 40% af planterne græsser, der er valgt særligt ud til den sandede grund og efter at skulle have fine efterårsegenskaber.
Her i august står græsserne mægtigt og bringer lyst til at fylde ens egen have med vidunderlige græsser.


"Måneskinshaven":


"Krydderurtehaven" står fint med buksbom og malurt som de dominerende faktorer, men også med smukke indslag af bl.a. sankthansurt og salvie.



Et prægtigt kig gennem "Kavalergangen".


Smukke sammensætninger i "Køkkenhaven".



Ro på "Morgenterrassen". Skøn måde at få vand ind i haven på - står helt sikkert på min ønskeseddel.
Fuglene ville elske mig for det.


Sidst - men ikke mindst - et billede fra Kjelds "Buksbomhave", der består af et fint mønster af buksbom.

4 kommentarer:

  1. Det ser helt fantastisk ud og jeg håber at se disse haver engang. Jeg læste at de ikke er åbne i år, men det bliver de forhåbentlig igen engang:))

    SvarSlet
  2. Skøn skøn tur....tak for at tage os med :0) Lige netop vand på den måde står også på min ønskeseddel i år - og ja fuglene og sommerfuglene bliver ellevilde :0)

    SvarSlet
  3. Hej

    Det ser bare Super godt ud:) Bliver helt misundelig med alle de skønne solhatte Anne Gine

    SvarSlet
  4. Det var da nogle fantastiske billeder! Virkelig flot have - synes næsten, billederne beskriver haven bedre end på hans egen blog :-)

    SvarSlet