fredag den 21. maj 2010

Projekt Staudebed + Køkkenhave

Hov, der skal da også lige rapporteres om status for 'Projekt Staudebed'. Som det ses på fotoet, er hele strækningen nu gravet, og der er i princippet klar til at plante. Jeg er ved at danne mig et overblik over, hvordan jeg vil gribe det an. Øverst placeres godt spredt en række buksbom kugler, og nederst vil jeg placere grupper med lavendler, da det er min erfaring, at de holder super godt på jorden, der jo vil have tendens til at skride ud på græsplænen - især her i starten før stauderne dækker!

Herudover ønsker jeg mig en eller to sommerfuglebuske til at give noget højde om sommeren, og så skal jeg have plantet stauder efter ønskesedlen!

Jeg håber på lidt tørvejr søndag/mandag, så jeg kan komme igang :-)


I køkkenhaven er det lige nu snebollebuskene i krukker der dominerer billedet:




Og så lige et view henover cirkelbedet med smukke tulipaner.
Det er en fantastisk årstid :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar